در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

کاپ کیک ها جزو جذاب‌ترین نوع شیرینی‌ها هستند که برای هر مراسمی هم مناسبند. کاپ کیک ها دستور پخت‌های متنوعی دارند و با ظاهر زیبا و کوچکشان، بسیار هوس برانگیزند. اگر شما هم جزو طرفداران پروپاقرص این شیرینی‌های کوچک، خوشمزه و جذاب هستید، ما در این مطلب قصد داریم طرز تهیه یک کاپ کیک سریع را آموزش دهیم تا هروقت هوس کردید سریع خودتان در خانه دست به کار شوید و از پختن و خوردنش لذت ببرید.

کاپ کیک سریع؛ ساده و لذیذ

کاپ کیک ها جزو کیک های راحت و آسان در زمینه پخت و آماده سازی هستند و معمولا مواد اولیه دم‌دست و ساده‌ای دارند. پس حتی اگر به صورت حرفه‌ای شیرینی‌پزی نکرده‌اید، نگران نباشید. با دستور پخت کاپ کیک سریع، می‌توایند شروع خوشمزه‌ای را تجربه کنید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک سریع:

حجم مواد برای  آماده سازی تعداد 8 تا 10 عدد کاپ کیک مناسب است.

تخم مرغ: 3 عدد
آرد: 1/5 ليوان
شكر: 1 ليوان
روغن مايع: نصف ليوان
شير: نصف ليوان
بیكينگ پودر: نصف قاشق غذا خوری
وانيل: 1/4 قاشق چایخوری
پودر كاكائو: 2 قاشق غذا خوری (در صورت تمایل)

طرز تهیه کاپ کیک سریع:

ابتدا تخم‌مرغ، شکر و وانیل را با همزن خوب هم بزنید تا تبدیل به یک مایع سفید، غلیظ و کشدار شود. سپس شیر و روغن را به این مواد اضافه می‌کنیم و باز کمی با همزن، مخلوطشان می‌کنیم. سپس آرد و بیکینگ پودر را که از قبل حداقل دوبار الک کرده‌ایم، کم‌کم به مواد اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم تا گوله گوله نشود. در مرحله بعدی فنجان‌هایی با اندازه دلخواهتان را انتخاب کنید و داخل آنها را چرب کنید. سپس اندازه یک سوم از حجم آن را با مایع کیک پر کنید. حالا فنجان‌های پر شده را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم شده است، قرار دهید. پس از 20 دقیقه می‌توانید کاپ کیک ها را از داخل فر خارج کنید. همچنین می‌توانید فنجان ها را برای 3 دقیقه در مایکروفر قرار دهید و دستگاه را با درجه 1000 وات روشن کنید تا کاپ کیک ها پف کرده و بپزد.

چطور کاپ کیک سریع‌ را خوشمزه‌تر  و خوشگل‌تر درست کنیم؟

با طرز تهیه کاپ کیک سریعی که پیش‌تر توضیح دادیم، شما می‌توانید در عرض نیم ساعت ده عدد کاپ کیک خوشمزه داشته باشید که می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای یک پذیرایی دلپذیر از مهمان‌هایتان هم باشد. اما چطور می‌توان کاپ کیک های سریع را، متنوع‌تر و خوشمزه‌تر درست کرد؟

از شکلات غافل نشوید

شکلات‌ها در هر شکلی لذیذ هستند. شما می‌توانید در هنگام آماده سازی مواد کاپ کیکتان، پودر کاکائو را هم همراه با آرد به مواد اضافه کنید. همینطور می‌توانید از شکلات تخته‌ای و یا شکلات آب شده، برای تزئین روی کاپ کیک‌های آماده شده و از فر درآمده، استفاده کنید.

دارچین و گردو؛ خوش‌عطر و خوشمزه

ترکیب گردو و دارچین از ترکیب‌های برتر در شیرینی‌ها و کیک‌ها است. دارچین یکی از خوش‌بوترین و پراستفاده‌ترین ادویه‌ها در آشپزی و بخصوص شیرینی‌پزی است. اگر از عطر گرم دارچین خوشتان می‌آید، می‌توانید هنگام آماده سازی مواد، دارچین را هم به مایع کیک اضافه کنید. در مورد گردو هم می‌توانید گردو‌های خرد شده را قبل از قرار دادن کاپ کیک‌ها داخل فر، روی مواد بریزید.

مارمالادها و مرباهای چشم‌نواز

مرباها و مارلادها تنوع رنگ، طرح و مزه گسترده‌ای دارند. شما می‌توانید باتوجه به سلیقه خودتان از هر مربا و یا مارمالادی به عنوان تزئین کاپ کیک‌ها استفاده کنید. بعلاوه می‌توانید از برش‌هایی از میوه‌های فصل تازه نیز، روی کیک‌تان لذت ببرید.

نکات تکمیلی برای داشتن خوشمزه‌ترین و سریع‌ترین کاپ کیک:

در همان ابتدا، هنگام آماده سازی مواد خیلی خوب و زیاد تخم‌مرغ را به همراه شکر و وانیل هم بزنید تا بوی زهم تخم‌مرغ کامل گرفته شود.

کپسول‌های مخصوص کاپ کیک‌، درواقع نوعی کاغذ روغنی است که شما می‌توانید در پخت کاپ کیک‌هایتان به جای فنجان از آنها استفاده کنید. شما می‌توانید این کپسول‌ها را از قنادی‌ها و فروشگاه‌های لوازم شیرینی‌پزی، تهیه کنید. به علاوه این کپسول‌ها در سایزها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در بازار موجود هستند که می‌توانند به زیباتر و خاص‌تر شدن کاپ کیک‌های شما، کمک کنند.

کاپ کیک‌های سریع خانگی از لذیذ‌ترین و خوش‌خوراک‌ترین کیک‌ها هستند. در ضمن علاوه بر طرز تهیه آسان و سریعی گه دارند، سالم و مقوی هم هستند.

 

می‌دونستید می‌تونید برای نوشیدنی گرم عصرهای پاییزیتون، کیک‌ مورد‌علاقه‌تون رو با بهترین مواد اولیه و بالاترین کیفیت از ما سفارش بدید؟

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین