در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

بعضی‌ها دنبال رسپی کیک با شکر قهوه‌ای هستند، چراکه فکر می‌کنند سالم‌تر است. از طرفی مزه‌ی متفاوتی به کیک می‌دهد. ما هم دستور کیک با شکر قهوه‌ای برای‌تان نوشته‌ایم.

طرز تهیه کیک با شکر قهوه‌ای به درد کسانی می‌خورد که یا دنبال تنوع در مزه‌ها هستند، یا شکر قهوه‌ای را به سفید ترجیح می‌دهند.

قرار است شکر قهوه‌ای طبیعی، همان شکر تصفیه نشده باشد. اما احتمالا شکری که در بازار موجود است، شکر سفیدی‌ست که به آن شیره‌ی قند اضافه کرده‌اند.

با این همه شکر قهوه‌ای در دنیا پرطرفدار است و دستور دسر، شیرینی و کیک زیادی با شکر قهوه‌ای وجود دارد. مثل کیک شکلاتی، کیک هویج، کیک گردویی و خوش‌مزه‌های دیگر.

در این مطلب از کیک خونه،‌ طرز تهیه کیک با شکر قهوه‌ا‌ی را برای‌تان نوشته‌ایم، آن هم کیک پرتقالی.

می‌توانیم شکر سفید و قهوه‌ای را در رسپی‌ها جایگزین کنیم؟

هیچ پاسخ بله یا نه در این مورد وجود ندارد. می‌توانیم، با چند اما و اگر! در بیشتر دستورها می‌توانیم شکر سفید و قهوه‌ای را جایگزین کنیم.

اما ممکن است روی بافت کیک یا شیرینی اثر بگذرد. درشتی دانه‌های شکر سفید متفاوت است. می‌تواند درشت یا خیلی ریز باشد. رنگ شکر قهوه‌ای هم می‌تواند از طلایی تا قهوه‌ای تیره باشد.

رطوبت شکر قهوه‌ای بیشتر است. به همین دلیل کیکی که با شکر قهوه‌ای آماده می‌شود، کمی خیس‌تر از آب درمی‌آید. ضمن این‌که رنگ کیک هم تیره‌تر خواهد شد.

اگر بخواهیم شکر قهوه‌ای را جایگزین شکر سفید کنیم، بهتر است کمی از مواد آب‌دار دستور کم‌ کنیم.

مواد لازم برای تهیه کیک پرتقالی با شکر قهوه‌ای چیست؟

آب پرتقال ۲/۱ پیمانه
تخم‌مرغ ۵ عدد
شکر قهوه‌ای حدود ۱ پیمانه (۱۵۰ گرم)
آرد همه منظوره ۱ پیمانه (۱۵۰ گرم)
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
پوست پرتقال رنده شده چند قاشق

 

 

 

 

 

 

طرز تهیه کیک با شکر قهوه‌ای چگونه‌ است؟

پیش از این‌که هر کاری بکنیم، فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می‌کنیم. تا ما مشغول تهیه‌ی مایه‌ کیک هستیم، فر هم داغ و آماده می‌شود. قالب‌ کیک را کمی چرب می‌کنیم و آرد می‌پاشیم.

حالا سراغ تخم‌مرغ‌ها می‌رویم. همزن برقی را روی درجه‌ی متوسط روشن می‌کنیم و تخم‌مرغ، پوست یا زست پرتقال و شکر قهوه‌ای را حسابی هم می‌زنیم. تا زمانی که مخلوط یک‌دست و کرمی به‌دست آوریم، به هم زدن ادامه می‌دهیم.

آب پرتقال  را به این مایه اضافه می‌کنیم و یک تا دو دقیقه هم می‌زنیم. نوبت به آرد که رسید، همزن را روی درجه‌ی کم قرار می‌دهیم. آرد الک‌شده، و بیکینگ پودر را توی کاسه می‌ریزیم. زمانی که کمی مخلوط شد، همزن را خاموش می‌کنیم. با لیسک مواد را کاملا قاتی می‌کنیم.

مایه کیک‌ با شکر قهوه‌‌ای آماده شد

مایه‌ی کیک را در قالب‌ می‌ریزیم. مدت پخت این کیک حدود ۳۵ دقیقه‌ است. البته باتوجه به فر شما ممکن است چند دقیقه‌ای کمتر یا بیشتر شود. می‌توانیم یک خلال دندان را در کیک فرو کنیم. اگر مایه به آن نچسبید، کیک پخته و آماده شده.

زمانی که کیک را از فر بیرون آوردیم، کمتر از ۱۰ دقیقه به آن فرصت می‌دهیم تا خوب خنک شود. بعد به ظرف دیگری منتقل می‌کنیم.

چگونه کیک‌مان را تزئین کنیم؟

برای تزئین روی کیک راه‌های مختلفی داریم. پودر قند، ورقه‌های پرتقال خشک، سس شکلات یا شکلات چیپسی گزینه‌های هیجان‌انگیزی هستند.

اگر کمی حوصله کنیم، می‌توانیم خامه قنادی را با همزن خوب بزنیم. بعد آن را در قیف بریزیم و روی کیک با شکر قهوه‌ای خوش‌مزه‌مان را شکوفه‌های خامه‌ای بزنیم.

کیک با شکر قهوه‌ای چقدر کالری و مواد مغذی دارد؟

این کیک خوش‌بو و خوش‌مزه، می‌تواند به ۱۲ برش تقسیم شود. هر برش ۱۲۴ کالری، ۵/۳ گرم پروتئین، ۶۸ میلی‌گرم کلسترل و ۲ گرم چربی دارد.

دستور کیک ساده با شکر قهوه‌ای چگونه است؟

یک رسپی خیلی قدیمی هم برای کیک با شکر قهوه‌ای برای‌تان پیدا کردیم. شکر قهوه‌ای و کره را خوب هم می‌زنیم. دانه‌دانه تخم‌مرغ‌ها را اضافه می‌کنیم. بعد آرد، جوش‌شیرین و نمک را در کاسه‌ی دیگری مخلوط می‌کنیم.

به آنها باترمیلک، عصاره وانیل و عصاره‌ بادام اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. در پایان مخلوط آرد و تخم‌مرغ را با هم قاتی می‌کنیم. این کیک حدود ۵۰ تا ۶۰ دقیقه در فر می‌پزد.

ما در کیک‌خونه به کیفیت مواد اولیه و مزه خانگی کیک‌هایمان خیلی اهمیت می‌دهیم. تا حالا کیک‌های ما را امتحان کرده‌اید؟ این‌جا کیک و شیرینی و قیمت‌ها را ببینید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین