در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

کیک طعم‌ دار خانگی روزمان را می‌سازد. با هر تکه کیک که به دهان می‌گذاریم، حال‌مان عالی می‌شود. «کیک‌ِخونه» چند پیشنهاد هیجان‌انگیز برای پختن کیک طعم‌دار خانگی برای‌تان دارد.

برای پختن کیک طعم ‌دار خانگی دنبال ایده هستید؟ کیک‌های ساده زیادی هستند که می‌توانید در خانه بپزید و لذتش را ببرید.

یک برش کیک و لیوانی شیر شروع خوبی برای صبح شلوغ شماست. شاید هم بخواهید خستگی روز را با فنجانی چای داغ و کیک بیرون بریزید.

راهش پختن کیک خانگی‌ است. با ۵ پیشنهاد خوش‌مزه‌ی ما همراه شوید.

۱- کیک شکلاتی؛ محبوب همه قلب‌ها

کیک طعم دار خانگی

کمتر کسی‌ست که کیک شکلاتی دوست نداشته باشد. این کیک دلربا همیشه بهترین گزینه است. برای صبحانه، عصرانه، جلسه کاری، دورهمی و جشن تولد، همه جا راهش می‌دهند. می‌توانید کیک شکلاتی ساده خانگی بپزید. آن را خلاقانه و راحت تزئین کنید و از مهمان‌ها پذیرایی کنید.

مواد اولیه کیک شکلاتی اصلا پیچیده نیست و در بیشتر خانه‌ها پیدا می‌شود. تخم‌مرغ و شکر را هم می‌زنید. روغن و شیر اضافه می‌کنید. در آخر مواد خشک کیک، یعنی آرد، وانیل، بیکینگ‌پودر و البته پودر کاکائو را اضافه می‌کنید.

۲- کیک اسفنجی؛ سنتی و خوش‌مزه

کیک طعم دار خانگی

شاید اگر بدانید یکی از اولین کیک‌های تاریخ، کیک اسفنجی‌ست، هوس پختنش به‌سرتان بیفتد. خیلی قدیم‌ها کیک اسفنجی را به اسم کیک بیسکوییتی صدا می‌زدند. آن را به مراسم مذهبی در کلیسا می‌آوردند و خیلی دوستش داشتند.

حالا هم در بیشتر کشورها کیک اسفنجی می‌پزند. بعضی‌ها آن را برای کیک تولد درنظر می‌گیرند. بعضی دیگر با آن بساط عصرانه می‌چینند. دستور کلاسیک این کیک شیر ندارد، اما الان رسپی‌ کیک اسفنجی با شیر یا آب پیدا می‌کنید.

کره و شکر را که هم بزنید، نوبت تخم‌مرغ می‌رسد. خوب که قاتی شدند، آرد و کمی بیکینگ‌ پودر را اضافه می‌کنید. مواد اولیه کیک اسفنجی دست‌وپاگیر نیستند و درست کردنش راحت است.

۳- کیک سیب و دارچین؛ مناسب روزهای نارنجی پاییزی

کیک طعم دار خانگی

ترکیب سیب، دارچین و گردو چنان بو و مزه محشری دارد، که نمی‌توانید بی‌تفاوت از کنارش بگذرید. کیک سیب جان می‌دهد برای روزهای خنک و رنگی پاییز.

دستورهای متنوعی برای کیک سیب پیدا می‌کنید. از کیک سیب آلمانی و فرانسوی تا کیک ساده. انگلیسی‌ها هم ارادت خاصی به این کیک دارند. وجه مشترک این رسپی‌ها، عشق آشپز به این معجون هیجان‌انگیز است.

کره و تخم‌مرغ و شیر لازم دارید. دوتای اول را خوب به‌هم بزنید. بعد شیر بریزید. حالا آرد، دارچین، بیکینگ پودر و وانیل را الک کنید و به مایه اضافه کنید.

سیب‌های خوش‌عطر را با گردوی خرد شده و اگر دوست دارید، کشمش، قاتی کنید. می‌توانید این مخلوط را کمی تفت دهید. سیب را به مایه اضافه کنید و در قالب بریزید.

چه عطری در آشپزخانه‌تان راه می‌افتد! کیک سنتی سیب جوزهندی هم دارد که ترکیبش با دارچین عالی‌ست.

۴- کیک هویج؛ محبوب یا منفور

کیک طعم دار خانگی

آدم‌ها کیک هویج دوست دارند، یا دوست ندارند! ما نمی‌دانیم تعداد کدام دسته بیشتر است. اما به‌نظر می‌رسد طرفدارانش زیادند. کیک هویج در منوی بیشتر کافه‌ها برای خودش جایی دست‌وپا کرده. درست کردنش هم سخت نیست و یکی از انواع کیک‌ طعم‌ دار خانگی به‌حساب می‌آید.

آنها که در تاریخ جست‌وجو می‌کنند، می‌گویند در خیلی سال پیش‌ها انگلیسی‌ها پودینگ هویج می‌پختند. کیک هویج هم از تغییر دادن دستور پودینگ آمده. یک دستور کیک سنتی هویج هم در ۱۸۲۴ در لندن چاپ شده.

در قرن نوزدهم محبوب‌ترین کیک سوئیسی‌ها کیک هویج بوده. بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکایی‌ها لذت خوردن کیک هویج را کشف کردند و دیگر دست از سرش برنداشتند.

شما هم اگر هوس کیک هویج خانگی کردید، اول کمی هویج رنده کنید. بعد سراغ روغن، شکر، شیر و وانیل بروید و حسابی به‌هم‌شان بزنید. تخم‌مرغ لازم دارید. بعد مواد خشک را آماده کنید. آرد، دارچین، بیکینگ‌پودر و این‌طور چیزها. آخر هم هویج رنده‌شده را راهی مایه کیک کنید. چه کیکی بشود!

۵- کیک ردولوت؛ خوش‌رنگ و قشنگ

کیک طعم دار خانگی

شاید قدمت ردولوت به‌اندازه‌ی بقیه‌ی کیک‌ها طولانی نباشد. اما مگر اهمیتی دارد؟ ردولوت یا مخمل قرمز، خیلی ترد و خوش‌مزه است. این کیک در اوایل قرن بیستم، از آشپزخانه‌های آمریکایی سردرآورد.

در زمان جنگ دوم جهانی آشپزها چغندر را می‌پختند و آب خوش‌رنگش را به کیک اضافه می‌کردند. هنوز هم بعضی از رسپی رد ولوت با لبو درست می‌شود.

این کیک شیک‌وپیک، سر از هتل معروفی در نیویورک درآورد و حسابی معروف شد. کانادایی‌ها هم در هتل‌ها و رستوران‌ها رد ولوت سرو می‌کردند.

طرز تهیه کیک ردولوت برخلاف ظاهرش ساده است. تخم‌مرغ‌ها را حسابی به‌هم می‌زنید. روغن، شیر، سرکه سفید و کره اضافه می‌کنید. در ظرف دیگری هم آرد، شکر، بیکینگ‌ پودر، وانیل، پودر کاکائو، و البته رنگ قرمز خوراکی می‌ریزید. همه را مخلوط می‌کنید و در قالب می‌ریزید.

شما کدام کیک طعم دار خانگی را بیشتر دوست دارید؟ یادتان هست که از «کیکِ خونه» هم می‌توانید آنلاین کیک سفارش دهید؟

محصولات و قیمت‌های ما را ببینید و البته عکس‌ کیک‌ها را تماشا کنید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین