در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

تا به حال اسم کیک نیش زنبور به گوش‌هایتان رسیده است؟ نترسید؛ خوردن این شیرینی ضرری برای شما ندارد و دلیل نام‌گذاری آن به تاریخچه‌اش بازمی‌گردد. با یک بار چشیدن طعم این کیک کلاسیک آلمانی، آن را برای پذیرایی از بهترین آدم‌های زندگی‌تان انتخاب خواهید کرد. با ما همراه باشید تا قصه‌ی پخت این کیک نیش زنبور و دستورالعمل پختش را برایتان بگوییم.

کیک نیش زنبور چه زمانی متولد شد؟

قصه‌های زیادی از اولین  کیک نیش زنبور بیان شده‌اند. یکی از این روایت‌ها به روزی برمی‌گردد که یک سرآشپز این کیک را تهیه می‌کند. این طور که از شواهد به گوش رسیده است، به دلیل وجود عسل روی این کیک، زنبور جذب آن شده و در نهایت سرآشپز را نیش می‌زند. یکی دیگر از قصه‌های نام‌گذاری کیک نیش زنبور این است که در قرن 15 میلادی یک قناد حرفه‌ای مورد هجوم زنبورها قرار می‌گیرد اما از آنجایی‌که از نیش آن‌ها جان سالم به در می‌برد، جشنی در دهکده بر پا می‌کند و این کیک را تهیه می‌کند. از آن روز به بعد این کیک با این نام شناخته می‌شود.

کیک نیش زنبور

با بافت این کیک آلمانی آشنا شوید

این کیک از 3 لایه تشکیل شده است. در لایه‌ی اول آن خمیر کیک، لایه‌ی دوم آن خامه‌ و در لایه سومش از بادام شیرین و عسل تهیه به کار رفته است. این کیک بهترین عصرانه برای این روزهای زمستانی است که با چای یا قهوه میل شود. اگر شما هم مشتاق چشیدن این طعم شدید، به فکر تهیه‌ی شیرینی کندو باشید. برای پخت خانگی، طرز تهیه‌ی این کیک را به شما می‌گوییم.

همان‌طور که گفتیم کیک نیش زنبور سه لایه دارد. برای هر لایه‌ی آن مواد اولیه‌ای نیاز داریم.

مواد اولیه برای آماده‌سازی خمیر:

2و 1/4 فنجان آرد سفید همه کاره

1/4 فنجان کره

2 قاشق غذاخوری شکر دانه ریز

2 قاشق چای‌خوری مخمر فوری

3/4 قاشق چای‌خوری نمک

2تخم مرغ بزرگ

1/4 فنجان آب

مواد اولیه برای آماده‌سازی کرم روی کیک:

6 قاشق غذاخوری کره

1/4 شکر دانه‌ریز

3 قاشق غذاخوری عسل

2 قاشق غذاخوری خامه

1 و 1/2 فنجان خلال بادام

مواد اولیه برای آماده‌سازی خامه میانی:

2 قاشق چای‌خوری ژلاتین

2 قاشق آب

1 فنجان خامه

1 قاشق چای‌خوری وانیل

1 و 1/2 فنجان شیر

1 بسته فوری پودینگ وانیل

لایه اول کیک نیش زنبور را بسازید

با آماده‌سازی مواد اولیه نوبت ترکیب کردن آن‌هاست. همه مواد خمیر را در مخلوط کن ترکیب کنید تا خمیری منسجم آماده شود. خمیر را به یک سینی که کمی روغن کاری یا آردپاشی شده باشد منتقل کنید و به مدت 5 تا 8 دقیقه ورز دهید. بعد از آن خمیر را به مدت 60 دقیقه به حال خود رها کنید تا نفسی تازه کند و پف کند. (برای استراحت بهتر یک روکش پلاستیکی روی آن بکشید) بعد از این زمان، می‌توانید خمیر را روی قالب پخش کرده و برای مرحله‌ی بعدی آماده شوید.

حالا نوبت آماده‌سازی کرم روی کیک است

کره را در قابلمه‌ی کوچکی که روی حرارت متوسط ​​قرار گرفته ذوب کنید. شکر، عسل و خامه را اضافه کنید. مخلوط را برای مدت 3 تا 5 دقیقه بجوشانید تا رنگ طلای بسیار روشن به خود بگیرد. خلال بادام را هم بزنید، بگذارید کمی خنک شود. سپس خمیر را در قابلمه‌ها پهن کنید و این مواد را روی آن بریزید.

همه چیز برای پخت کیک نیش زنبور آماده است

قالب را در فر که از قبل در دمای 180 درجه گرم شده قرار دهید. مدت زمان پخت این کیک نیش زنبور 25 تا 28 دقیقه است. بعد از پخت به مدت 30 دقیقه به کیک دست نزنید. چرا؟ بگذارید کمی خنک شود تا بهتر از قالب خارج شود.

کیک نیش زنبور

حالا نوبت خامه کاری است

ژلاتین را در 2 قاشق غذاخوری آب نرم کنید، سپس مخلوط را گرم کنید تا زمانی که ژلاتین ذوب و مخلوط شفاف شود. در این زمان اجازه دهید مخلوط کمی خنک شود. کمی از خامه‌ی فرم گرفته را داخل ژلاتین مخلوط کنید. پودینگ فوری را با شیر و وانیل مخلوط کنید، به مدت 2 دقیقه هم بزنید. بلافاصله مخلوط خامه زده شده ژلاتین را درون پودینگ حل کنید. کیک را به صورت افقی ببرید، خامه را به آن اضافه کرده و بلافاصله آن را سرو کنید. اگر زمان مناسبی برای چشیدن این طعم بی‌نظیر ندارید، آن در یخچال قرار دهید تا زمانی که آماده سرو شوید. نوش جان

پخت و پز یا تهیه شیرینی آماده؟

تهیه‌ی این کیک احتمالا زمان زیادی از شما بگیرد. پیشنهاد ما به شما تهیه‌ی آماده این شیرینی لذید است. البته که این شیرینی یک نوع دسر کمیاب است که در قنادی‌ها یافت نمی‌شود. پس چه کنیم؟ روی کیکِ خونه حساب باز کنید. شیرینی کندو جدیدترین محصول از کارگاه کیک خونه است که با یک ترکیب بی‌نظیر از عسل، بادام و خامه و کمی تغییر در رسپی نیش زنبور تهیه شده است. تمام افرادی که یک اسلایس از این شیرینی کندو را مزه کرده‌اند، معتقدند این شیرینی طعم بهشت می‌دهد. در اطراف کارگاه ما خبری از زنبور نیست و ما با خیال راحت از این محصول که با چاشنی عشق تهیه شده است با عنوان شیرینی کندو رونمایی کرده‌ایم.

 

اگر زمان و حوصله پخت کیک نیش زنبور را ندارید سری به آشپرخانه‌ی کیکِ خونه بزنید و خودتان را مهمان یک فنجان چای و یک اسلایس کیک خانگی شیرینی کندو کنید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین