در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

کیک کشمش و گردو جان می‌دهد برای عصرانه‌های پاییزی. وقتی چند برش کیک کشمش و گردو در خانه داشته باشید، خیال‌تان از صبحانه و عصرانه راحت است.

کیک کشمش و گردو«کیک‌خونه» در این مطلب می‌خواهد طرز تهیه کیک کشمش و گردو را برای‌تان بگوید. این کیک خیلی راحت آماده می‌شود. به‌خاطر داشتن کشمش، شکر زیادی ندارد. خیلی هم خوش‌مزه است.

عصر از کار روزانه رها می‌شوید و می‌خواهید چند دقیقه‌ای استراحت کنید. همان موقع است که دل‌تان کیک ترد و تازه می‌خواهد. زمان کافی برای کیک پختن ندارید؟ می‌توانید روی مزه کیک‌های ما حساب کنید؛ مثل کیک عسلی که طعمی شبیه کیک کشمشی دارد.

هرچه از «کیک خونه» سفارش دهید، ساعتی بعد روی میز آشپزخانه‌تان است.

اما بعضی‌ها از پختن کیک لذت می‌برند. پس آستین‌ها را بالا بزنید و مواد لازم برای پخت کیک کشمش و گردو را آماده کنید.

۱- مواد لازم برای کیک کشمش و گردو کدامند؟

کیک کشمش و گردو

کشمش ۲پیمانه
گردو ۱ پیمانه
آرد گندم ۳ و ۴/۱ پیمانه
شکر ۱ و ۲/۱ پیمانه
شکر قهوه‌ای ۲/۱ پیمانه
کره ۱ پیمانه
دارچین ۲ قاشق چای‌خوری
آب ۴ پیمانه
نمک ۲ قاشق چای‌خوری

 

۲- فر داغ شده؟کیک کشمش و گردو

قبل از هر کاری یک فنجان چای برای خودتان بریزید. موسیقی شاد پخش کنید و دست‌ به‌کار شوید. فر به مدت زمانی نیاز دارد تا داغ شود.

پس اول فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. قالب کیک را با برس چرب کنید.

پیشنهاد ما قالب مستطیلی‌ست. البته خودتان را در قید‌وبند نگذارید. هر قالبی در خانه دارید، خوب است. کمی آرد بپاشید و کنارش بگذارید.

۳- با کشمش‌ها چه‌کار کنیم؟

کشمش را در قابلمه بریزید و آب را روی کشمش. حرارت را زیاد کنید تا آب بجوشد. حالا به کشمش‌ها مجالی بدهید تا حدود ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط بجوشند.

قابلمه را از روی حرارت بردارید. شکر سفید و قهوه‌ای را به آن اضافه کنید. کره را بریزید. کمی به‌هم بزنید. این مایه کم‌کم سرد می‌شود.

۴- مایه کیک آماده شد؟

کیک کشمش و گردو

آرد را در کاسه‌ی بزرگی الک کنید. بیکینگ پودر، دارچین و نمک را وارد بازی کنید. حالا می‌توانید مخلوط کشمش را روی آرد بریزید. وقتی مخلوط یک‌دستی تهیه کردید، نوبت گردو می‌شود. گردوها را با چاقو خرد کنید.

اغلب آدم‌ها دوست دارند تکه‌های گردو را زیر دندان‌شان احساس کنند. اگر شما سلیقه‌ی دیگری دارید، می‌توانید گردو را رنده کنید.

گردوی خرد شده را به مایه اضافه کنید و با لیسک به هم بزنید. وقتش رسیده مایه‌ کیک را در قالب بریزید. خوب شد قالب را از قبل آماده کردید.

۵- بوی کیک پخته از کدام خانه می‌آید؟

کیک کشمش و گردو

حدود ۳۵ تا ۴۰ دقیقه زمان می‌برد تا کیک کشمش و گردو بپزد. شما هم مثل دیگران یک خلال دندان در وسط کیک فرو کنید. اگر مایه به آن نچسبید، می‌فهمید که کیک پخته.

بوی کیک تازه و دارچین در آشپزخانه پیچیده. همین‌طور که لذتش را می‌برید، قالب کیک را از فر داغ بیرون بیاورید. ۱۵ دقیقه‌ای که گذشت، دیگر سرد شده. می‌توانید کیک را از قالب جدا کنید و در یک ظرف خوشگل بگذارید.

این کیک ۲۶۴ کالری و ۳ گرم پروتئین به بدن می‌رساند.

۶- می‌خواهید یک رسپی ساده دیگر هم یاد بگیرید؟

کیک کشمش و گردو

دستور کیک کشمش و گردوی دیگری هم برای‌تان داریم. این یکی تخم‌مرغ دارد. ۱ پیمانه شکر و ۳ تا تخم‌مرغ را حسابی به‌هم می‌زنید. ۱ پیمانه شیر، ۲ و نیم پیمانه روغن، ۱ پیمانه کشمش و ۱ پیمانه گردو را اضافه می‌کنید.

۲ قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر لازم دارید. در آخر ۲ پیمانه آرد کیک و نصف پیمانه آرد گندم را به مایه اضافه کنید و با لیسک به‌هم بزنید.

بقیه‌ی مراحل مثل دستور اول است. یعنی فر و قالب کیک را از قبل آماده می‌کنید. فر را روی ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

۷- کیک کشمش و گردو را چطور تزئین کنیم؟

کیک کشمش و گردو

این کیک آن‌قدر خوش‌رنگ و رو است که نیازی به تزئین ندارد. اما اگر از تزئین کیک لذت می‌برید، به مارمالاد فکر کنید. مارمالاد را با برس به سطح کیک بمالید.

گردو شکل پیچیده و جذابی دارد. چند گردوی خام بردارید. از وسط به دو نیم کنید و روی کیک بچینید. می‌توانید حدد ۱۰ دقیقه خامه قنادی را با همزن بزنید تا فرم بگیرد. بعد روی سطح کیک را خامه بکشید. روی خامه را با گردوی خرد شده یا گردوی نصفه بپوشانید.

اگر خامه قنادی نداشتید، با خامه صبحانه هم می‌توانید خامه فرم‌گرفته تهیه کنید. قبلا دستور تهیه خامه کیک با خامه قنادی را برای‌تان نوشته‌ایم.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین