در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

اگر دوست دارید در این روزهای گرم تابستانی دلی از عزای درجه دمای بالای هوا در آورید، در خانه گلت آلبالو درست کنید و با یک شربت تابستانه نوش جان کنید. گلت یک دسر فرانسوی بی‌نهایت خوشمزه است که ارزش بک‌بار امتحان کردن و چشیدن را دارد. تا به حال گلت را چشیده‌اید؟ در اصل گلت نوعی تارت محسوب می‌شود که به جای استفاده از ظرف تارت برای تهیه آن خمیر را روی یک سطح پهن کرده و لبه‌های گلت را به صورت چین‌دار روی آن جمع می‌کنند. گلت به صورت داغ سرو می‌شود و هر میوه و خوراکی توانایی این را دارد که یک دسر گلت تبدیل شود. حالا که فصل تابستان و آلبالو است، ما تصمیم گرفتیم گلت آلبالویی را با هم درست کنیم.

اگر شما هم دلتان یک دسر آسان‌پز و خوشمزه می‌خواهد، بسم‌الله. با ما همراه باشید

مواد لازم برای تهیه گلت آلبالو

پیش از آماده کردن مواد اولیه باید بگوییم که رسپی‌های خمیر گلت متنوع است. حتی طعم گلت نیز در رسپی‌های مختلف گاهی ترش، شور و شیرین می‌شود. ما در ادامه 2 رسپی از گلت آلبالو را برای شما آماده کرده‌ایم. این رسپی از دو جزء خمیر و مواد روی آن تشکیل شده است.

آرد

2 و ½ پیمانه

نمک

1 قاشق چای‌خوری

شکر

1 قاشق چای‌خوری

کره

200 گرم

آب یخ

¼ تا ½ پیمانه

 

 

روش اول: آماده سازی خمیر گلت آلبالو

برای شروع آرد، نمک و شکر را در ظرف غذاساز ریخته و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. مواد که به خوبی با هم ترکیب شدند، کره را به مواد اضافه کرده و به مدت 10 ثانیه هم بزنید تا مخلوط کمی به شکل خرده نان در آید.

اگر گفتید حالا نوبت چیست؟ اضافه کردن آب! آب یخ را به مواد اضافه کرده و داخل مخلوط‌کن هم بزنید. هم زدن را تا زمان یکدست شدن مواد ادامه دهید و به خاطر داشته باشید که خمیر نباید خیلی مرطوب باشد.
حالا خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده و در دو کیسه فریزر جدا در یخچال قرار دهید

گلت البالویی

زمان آماده‌شدن خمیر چقدر است؟

خمیر گلت آلبالو حداقل باید یک ساعت در یخچال استراحت کند. حتی می‌توانید خمیر گلت را در فریزر منجمد کنید و هر زمان که هوس آماده‌سازی آن را داشتید، یک دسر فوری و خوشمزه درست کنید.
روش دوم آماده‌سازی خمیر گلت آلبالو

برای تهیه خمیر گلت به سبک سنتی و کلاسیک آن باید مواد اولیه زیر را آماده کنید.

آرد سفید

1 پیمانه

آرد ذرت

¼ پیمانه

شکر سفید

1 قاشق چای‌خوری

نمک

½ قاشق چای‌خوری

کره

7 قاشق غذاخوری

خامه ترش:

3 قاشق غذاخوری

آب سرد

3/1 پیمانه

با آماده‌کردن مواد اولیه این نوع خمیر گلت آلبالو همه مواد خشک را در غذاساز ریخته و با هم مخلوط کنید.

با ترکیب مواد کره را به7 تیکه تقسیم کرده و به مواد اضافه کنید. مثل مرحله بعدی این ترکیب را تا زمانی ادامه دهید که ترکیب مثل خرده نان شود. حالا نوبت اضافه کردن خامه ترش و آب است.

ابتدا خامه و آب را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کرده و سپس داخل مواد کره‌ای بریزید. حالا برای ترکیب کردن این مواد از دستانتان کمک بگیرید. خمیر را با دست جمع کنید اما ورز ندهید. چرا؟

ورز دادن و گرمای دست، خمیر را شل می‌کند

حالا خمیر گلت آلبالو را در کیسه فریزر بپیچید و حداقل به مدت 2 ساعت در یخچال نگهداری کنید.

آماده‌سازی گلت آلبالو بعد از آماده‌شدن خمیر

خمیر را روی یک سطح صاف کنید. پیشنهاد می‌کنیم کاغذ روغنی را روی سطح قرار داده و سپس خمیر را روی آن قرار دهید.

خمیر گلت آلبالو را به صورت گرد ببرید و روی آن مواد آلبالویی را بریزید. برای این مواد آلبالویی کافیست آلبالو را به همراه کمی شکر روی حرارت قرار داده تا آب آن تبخیر شود. مواد را به کمک لیسک یا قاشق رو سطح خمیر منتقل کرده و به آرامی پخش کنید.

زمانی‌که این مواد را روی خمیر پهن می‌کنید، دو سانتی‌متر از لبه خمیر فاصله بگذارید.

حالا خمیر را از لبه تا کنید و روی آن را با زرده تخم مرغ هم‌زده و به کمک فرچه بپوشانید. حتی اگر در خانه کنجد دارید می‌توانید روی گلت آلبالویی‌تان بریزید.

در مرحله آخر مواد را در  فر را که به مدت 15 دقیقه از قبل گرم شده است به مدت 40 دقیقه قرار دهید. بعد از گذشت این زمان و طلایی شدن خمیر، آن را از فر خارج کنید.

نوش جان

گلت البالو

گلت آلبالو یک میان‌وعده خوشمزه برای این روزهاست که به سادگی آماده می‌شود. ما در بلاگ کیک خونه طرز تهیه خوراکی‌های خوشمزه را جمع‌آوری کردیم تا دست شما برای پخت و پز باز باشد. اما اگر زمان کافی برای پخت گلت یا هر شیرینی که در وبلاگ قرار می‌دهیم ندارید، از محصولات کارگاه کیک خونه دیدن کنید.

یک میان‌وعده خوشمره با کیک خونه منتظر شماست.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین