در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

از مزه‌ی کیک‌های همیشگی خسته شده‌اید؟ طرز تهیه کیک با مارمالاد را در دفتر آشپزی‌تان یادداشت کنید. انتخاب امروز ما برای شما، طرز تهیه کیک با مارمالاد زردآلو است.

تابستان جان می‌دهد برای پختن مربا و مارمالاد. پس وقتش است که طرز تهیه کیک با مارمالاد را هم مرور کنید. کیک مارمالاد پیچیدگی ندارد و خیلی راحت درست می شود.

مواد لازم برای تهیه کیک مارمالاد کدامند؟

کیک با مارمالاد

کره که در دمای اتاق قرار داده‌اید ۱ پیمانه + مقداری برای چرب کردن قالب
شکر دانه درشت ۴ قاشق غذاخوری
زردآلوی تازه ۱۲ تا ۱۴ عدد
شکر قهوه‌ای ۱ پیمانه
مارمالاد زردآلو ۶ قاشق غذاخوری + مقداری برای برس زدن روی کیک
تخم‌مرغ بزرگ ۴ عدد
آب پرتقال + پوست رنده‌ شده‌ی آن ۱ پرتقال
آرد همه منظوره ۱ و ۳/۲ پیمانه
بادام آسیاب شده نصف پسمانه
بیکنیگ پودر نصف قاشق چای‌خوری
نمک ۴/۱ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه کیک با مارمالاد زردآلو چگونه است؟کیک با مارمالاد

مرحله‌ی اول:

حالا که دست به‌کار شده‌اید و می‌خواهید کیک مارمالاد بپزید، کارتان را با روشن کردن فر آغاز کنید. دمای مناسب برای تهیه کیک مارمالاد ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد است. قالب کیک را چرب کنید و شکر دانه‌ درشت را کف و کناره‌های آن بپاشید.

زردآلوهای تازه را خوب بشویید و خشک کنید. پوست و هسته‌ی آنها را جدا کنید. زردآلوها را کف قالب بچینید و کاملا کنار هم قرار دهید.

مرحله‌ی دوم:

شکر و کره را خوب هم بزنید تا زمانی که پف کند و نرم شود. الان دیگر می‌توانید سراغ مارمالاد زردآلو بریوید. مارمالاد را به مخلوط شکر اضافه کنید و کمی هم بزنید. تخم‌مرغ‌ها را دانه به دانه و با حوصله بشکنید. هر کدام را به مخلوط اضافه کردید، هم بزنید.

مرحله‌ی سوم:

کیک با مارمالاد

یک پرتقال تر و تازه بردارید و آب بگیرید. بهتر است پوست پرتقال رنده شده از قبل آماده کنید. هر دو را روی مایه‌ کیک بریزید.

مرحله‌ی چهارم:

کاسه‌ی دیگری بردارید. آرد، بادام آسیاب شده، بیکینگ پودر و نمک را در آن بریزید و قاتی کنید. این مخلوط خشک را به مایه کیک اضافه کنید. پیشنهاد می‌کنیم با لیسک هم بزنید. همین که مایه کیک یک‌دست شد، کارتان با آن به پایان رسیده.

مرحله‌ی پنجم:

مایه را در قالب و روی زردآلوهای تازه بریزید. دیگر زمانش رسیده که قالب را راهی فر کنید. حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه منتظر بمانید. این زمان به فر شما بستگی دارد. بعد از گذشت نیم ساعت، کیک را چک کنید. درصورتی‌که خلال دندانی را در مرکز کیک فرو کردید و تمیز بیرون آمد، می‌توانید با یک لبخند بزرگ فر را خاموش کنید.

کیک را از فر بیرون بیاورید و صبر کنید خنک شود. ۱۵ دقیقه بعد، آن را برگردانید. خواهید دید که زردآلوها بالای کیک قرار می‌گیرند. کمی مارمالاد بردارید و با برس روی آن بکشید. با این کار سطح کیک براق و هیجان‌انگیز می‌شود. این کیک را می‌توانید گرم سرو کنید. یا منتظر بمانید با اتاق هم‌دما شود.

اگر از طعم میوه در کیک و دسر خوش‌تان می‌آید، حتما عاشق پیروک می‌شوید. کلیک کنید و عکس‌های جذاب پیروک‌های کیک‌خونه را ببینید.

طرز تهیه مارمالاد زردآلو چگونه است؟کیک با مارمالاد

حالا که طرز تهیه کیک با مارمالاد را می‌دانید، حتما به فکر تهیه مارمالاد افتاده‌اید. اگر مارمالاد خانگی و جذاب را به خرید یک شیشه مارمالاد ترجیح می‌دهید، با ما باشید تا طرز تهیه مارمالاد زردآلو را مرور کنیم.

مواد لازم برای تهیه مارمالاد زردآلو چیست؟

زردآلوی تازه و رسیده ۱ کیلوگرم
شکر ۱ کیلوگرم
پودر ژلاتین ۱ قاشق مرباخوریپ
پوست پرتقال ۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم‌کشیده ۲ قاشق غذاخوری
گلاب  ۲ قاشق غذاخوری
آب لیموترش  ۲ قاشق غذاخوری

 

رسپی مارمالاد زردآلو

هسته‌ی زردآلوها را جدا کنید. بعضی‌ها ترجیح می‌دهند پوست زردآلو را هم بگیرند. این به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. قرار است زردآلوها را در مخلوط‌کن یا غذاساز پوره کنید. پس اثری از پوست آن باقی نمی‌ماند.

دقت کنید که بیش از اندازه زردآلوها در میکسر نمانند و آب نیندازند. شکر را به پوره‌ی زردآلو اضافه کنید و آن را روی حرارت بگذارید. کمی که جوشید، خواهید دید کم‌کم غلیظ می‌شود.

در مدتی‌ که این مخلوط به غلظت لازم می‌رسد، سراغ پودر ژلاتین بروید. این پودر را در گلاب حل می‌کنید. آن را مستقیم روی حرارت قرار نمی‌دهید، بلکه روش بن ماری را انتخاب می‌کنید. مخلوط ژلاتین و شکر را روی بخار کتری بگذارید. خواهید دید که پودرها در گلاب حل می‌شوند.

تا حالا مخلوط زردآلو و شکر غلیظ شده. زعفران و پوست پرتقال را به آن اضافه کنید. کمی که جوشید، در آخرین لحظه‌ها آبلیمو را اضافه کنید. گاز را خاموش کنید.

زمانی که ظرف را از روی حرارت برداشتید، می‌توانید مخلوط ژلاتین را روی آن بریزید و هم بزنید. خنک که شد، در خوشگل‌ترین شیشه‌ای که در خانه دارید، بریزید. بهترین روش نگهداری مارمالاد، در شیشه‌ی در بسته و در یخچال است.

به‌غیر از کیک مارمالاد، برای تزئین کیک بستنی، ژله و انواع دسرها و تارت‌ها می‌توانید از مارمالاد دست‌پخت خودتان بهره ببرید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین