در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

سفره‌های افطار معمولا پر رنگ و لعاب و هیجان‌انگیزند. بعد از خوردن یک خرما و یک چای و مقداری نان و پنیر، نوبت به خوردن یک غذای سبک و یک دسر خوشمزه می‌رسد. اینجاست که دسرهای جذابی مثل شله زرد و انواع حلوا به کمکمان می‌‌آیند. حلوای زعفرانی از جمله دسرهایی است که طرفداران زیادی دارد. طعم و عطر گلاب و زعفران می‌تواند کام شما را بعد از چندین و چند ساعت روزه‌داری شیرین کند. در این مطلب با هم طرز تهیه حلوای زعفرانی برای 4 نفر را یاد می‌گیریم. با این دستور پخت می‌توانید سفره افطارتان را شیرین‌تر و رنگین‌تر کنید.

حلوای زعفرانی برای 4 نفر

مواد لازم برای پخت حلوای زعفرانی برای 4 نفر

برای پختن حلوا اول از همه به آرد نیاز داریم. بعضی از حلواها با آرد برنج و بعضی با آرد گندم درست می‌شوند. امروز در دستور پخت حلوای زعفرانی برای 4 نفر از آرد گندم استفاده می‌کنیم. اگر دوست دارید این حلوا را با آرد برنج بپزید هم می‌توانید از دستوری پخت حلوای زعفرانی با آرد برنج استفاده کنید. روغن، شکر و گلاب هم از مواد دیگر این حلوا هستند که در انواع دیگر این دسر شیرین هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. نقطه تمایز این حلوا استفاده از زعفران است. در مواد لازم برای پخت حلوای زعفرانی برای 4 نفر شما می‌توانید به هر اندازه از زعفران استفاده کنید. اما بهترین نسبت حدود نصف لیوان است. در این شرایط آب را نصف لیوان کمتر بریزید.

مواد غذایی مقدار
آرد ۲ لیوان
گلاب ½  لیوان
آب ½۱ لیوان
شکر ½۱ لیوان
روغن مایع ۱ لیوان
زعفران به میزان لازم

 مرحله اول، عمل‌ آوردن زعفران

روش‌های مختلفی برای استفاده از زعفران وجود دارد. بعضی زعفران را دم می‌کنند و بعضی هم با آب جوش آن را مدتی تنها می‌گذارند! اما یکی از روش‌های ساده، استفاده از چند تکه یخ است. برای پخت حلوای زعفرانی برای 4 نفر چند تکه یخ را در یک لیوان گذاشته و بعد روی آن زعفران‌های آسیاب شده را به میزان لازم بریزید. با آب شدن یخ‌ها رنگ زیبای زعفران را در لیوان مشاهده می‌کنید. این روش هم ساده و هم سریع‌تر است پس حتما آن را امتحان کنید.

مرحله دوم، تهیه شهد

دومین مرحله از پخت حلوای زعفرانی برای ۴ نفر مربوط به درست کردن شهد حلواست. آب، گلاب، زعفران و شکر را با هم مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید. شکر باید کاملا در محلول حل شود و دانه‌های شکر نباید در محلول باقی بمانند. حواستان باشد که اگر این مخلوط بیش از اندازه روی حرارت باقی بماند ممکن است بیش از حد غلیظ شود و دیگر قابل استفاده نباشد. بعد از حل شدن شکر و یک دقیقه جوشیدن، می‌توانید حرارت را خاموش کنید.

 

حلوای زعفرانی برای 4 نفر

مرحله آخر، تفت دادن آرد

حساس‌ترین مرحله پخت حلوای زعفرانی برای 4 نفر مرحله تفت دادن آرد است. اگرچه این مرحله هم ساده است اما نیاز به دقت بیشتری دارد. برای پخت این حلوا باید صبور باشید. روغن را در یک ظرف میریزید و با حرارت کم آرد را تفت می‌دهید. بالا بودن حرارت حلوای شما را بد طعم می‌کند. در تمام مدت باید آرد را هم بزنید تا نسوزد. بعد از اینکه آردها طلایی شدند باید شهد را به این ترکیب اضافه کنید. بعد از اضافه کردن شهد هم تمام مواد را به صورت مدام هم بزنید تا بافت حلوا نرم شود. بعد از اینکه حلوا دیگر به دیواره ظرف شما نچسبد، حلوای زعفرانی برای 4 نفر آماده است و شما می‌توانید شعلع گاز را خاموش کنید.

حلوای زعفرانی با طعم کیک خونه

اگرچه پختن حلوا در خانه یک صفای دیگری دارد. عطری که با پخت حلوا در خانه می‌پیچد، ما را با خود به روزهای قدیم، حیاط خانه مادربزرگ و سفره‌های افطاری گذشته می برد. این دستور پخت حلوای زعفرانی برای 4 نفر می‌تواند شما را با خود به یک سفر کوتاه مدت در زمان ببرد. اما همیشه زمان کافی برای پخت حلوا نداریم. در دنیای پرمشغله امروزی پیدا کردن یک زمان خالی گاهی بسیار سخت است. در این شرایط می‌توانید به ما در کیک خونه اعتماد کنید. ما در آشپزخانه خودمان با بهترین مواد اولیه حلوای زعفرانی را تهیه کرده و برایتان ارسال می‌کنیم. آشپزخانه کیک خونه با رعایت تمام نکات و پروتکل‌های بهداشتی خیال شما را بابت شرایط کرونایی راحت می‌کند.

اگر دلتان برای یک حلوای خوشمزه با طعم و عطر زعفران تنگ شده است روی ما در کیک خونه حساب باز کنید.

 

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین