در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

اگر بخواهیم تاریخچه کیک‌ها را بررسی کنیم باید به دوران باستان برگردیم! اولین نوع کیک‌ها با چیزی که ما به عنوان کیک می‌شناسیم، تفاوت زیادی داشت. کیک‌های اولیه، بیشتر چیزی شبیه به نان بودند که با عسل شیرین می‌شدند و گاهی هم مغز و میوه خشک به آن اضافه می‌کردند. کیک‌های مدرن، برای اولین بار در قرن هفدهم میلادی و در اروپا پخته شدند. با گذشت زمان، کیک‌های بیشتر و بیشتری پخته شد و امروز به جایی رسیده‌ایم که کیک و شیرینی تبدیل به یک صنعت شده است. در این مطلب قصد داریم برخی دانستنی های جالب در مورد کیک را با شما به اشتراک بگذاریم.

حقایق جذاب در مورد کیک ها

آیا می‌دانستید که کلمه کیک از یک اصطلاح اسکاندیناوی قدیمی به نام کاکا (Kaka) گرفته شده است؟ یا مثلا می‌دانستید که در آمریکا روز ملی کیک در نوامبر هر سال جشن گرفته می‌شود؟ در ادامه دانستنی های جالب در مورد کیک را بخوانید.

حکمت فوت کردن شمع های کیک

فوت کردن شمع‌های کیک و آرزو کردن یکی از سنت‌های قدیمی در تمام جهان است. اما تا حالا فکر کرده‌اید که این سنت از کجا سرچشمه گرفته؟ در دوران باستان، مردم شمع‌های تولد را یکی یکی فوت می‌کردند به این امید که دود شمع‌ها، دعاهای آنها را به بهشت برساند!

گران ترین کیک جهان

گران‌ترین کیک جهان با جواهراتی از جمله 10 یاقوت کبود همراه با گردنبند، انگشتر و دستبند تزئین شده است! این کیک به عنوان لوکس‌ترین کیک جهان شناخته شده و Pirates Fantasy نام دارد. باورنکردنی است اما برای این کیک قیمتی در حدود 35 میلیون دلار در نظر گرفته شده است!

Pirates Fantasy Cake

کیکی با وزن فیل

یکی از بزرگ‌ترین کیک‌های تولد جهان برای تولد صد سالگی لاس وگاس تهیه شده است. برای این جشن، کیکی به وزن 6.5 تن تهیه شد. تقریبا هم وزن یک فیل آفریقایی!

رکورد شمع روی کیک

بیشترین تعداد شمع‌هایی که تا به حال روی یک کیک قرار گرفته 72585 عدد بوده که در سال 2016 میلادی و در شهر نیویورک اتفاق افتاده است.

Royal Icing

این اصطلاح معروف به یک آیسینگ ساده اشاره دارد که از سفیده تخم مرغ، شکر و گاهی آب لیمو تشکیل شده است. رویال آیسینگ، اولین بار برای تزئین کیک عروسی ملکه ویکتوریا مورد استفاده قرار گرفت.

دستور پختی که لو رفت

اگر با بهترین کیک های دنیا آشنایی داشته باشید حتما نام رد ولوت را شنیده‌اید. رد ولوت یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین کیک‌های دنیاست که دستور پخت آن در اثر انتقام جویی یک خانوم لو رفت! این خانوم در یک رستوران، کیک رد ولوت را خورد و شیفته آن شد. به همین دلیل از صاحب رستوران خواست که دستور پخت این کیک را به او بدهد. صاحب رستوران، دستور پخت را به آن خانوم داد اما صد دلار به صورت حساب او اضافه کرد. خانوم که از این موضوع دلخور شده بود، دستور پخت را به آشنا و غریبه داد و این دستور در مدت کوتاهی در همه جا منتشر شد!

برای آشنا شدن با خوشمزه ترین کیک های دنیا به وبلاگ کیک خونه سر بزنین

بلندترین کیک جهان

بلندترین کیک جهان با ارتفاع 32 متر در جاکارتای اندونزی و برای جشن کریسمس تهیه شد. جالب است بدانید که کارهای پخت و پز این کیک توسط دانش آموزان و کارمندان یک مدرسه انجام شد.

بلندترین کیک جهان

ازدواج به کمک کیک

روزگاری در اروپا و به ویژه انگلستان، خرافاتی وجود داشت مبنی بر این که اگر دختری در زیر بالش خود یک تکه کیک میوه‌ای بگذارد، خواب کسی را خواهد دید که در آینده با او ازدواج می‌کند!

جایگاه کیک در تقویم

کیک‌ها آنقدر مهم بوده‌اند که چند روز از تقویم را به خود اختصاص بدهند. در ادامه مهم‌ترین تاریخ‌های کیکی جهان را می‌خوانید:

  • 27 ژانویه: روز جهانی کیک شکلاتی
  • 7 آوریل: روز جهانی کیک قهوه
  • 29 مارس: روز جهانی کیک لیمویی

رکورد خوردن کاپ کیک

علت نام گذاری کاپ کیک یا کیک فنجانی با این عنوان، پخته شدن این کیک‌های کوچک در فنجان بوده است. فکر می‌کنید بتوانید چند کاپ کیک را پشت سر هم بخورید؟ پاتریک برتولتی در سال 2012 با خوردن 72 کاپ کیک در 6 دقیقه، توانست رکوردی جهانی به نام خود ثبت کند!

بعد از خوندن دانستنی های جالب در مورد کیک، خوردن یه کیک خونگی میچسبه!

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین