در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

کیک خمیر شده را چکار کنیم و اصلا دلیل خمیر شدن کیک چیست؟ کیک پزی روح‌مان را جلا می‌دهد و تن‌مان را خسته می‌کند، تنها راه رفع خستگی، لذت بردن عزیزان‌مان از دست‌پخت‌مان است. اما وقتی پس از این همه تلاش، چیزی که از فر بیرون می‌آید، کیکی خمیر و غیر قابل خوردن است چه؟ کسی راه حلی دارد؟ کیک خمیر شده را چکار کنیم؟

کیک خمیر هیچ وقت برایت کم نگذاشتم

همه می‌دانیم تحمل کیک خمیر و بدون پف بعد از آن همه وقت که به پایش گذاشتیم، چه قدر سخت است. آنقدر دل آدم را سرد می‌کند که انگار هرگز دیگر دست‌مان به پختن هیچ کیکی نمی‌رود.

اما صبر کنید، عجله جایز نیست. بگذارید اول بدانیم چه شد که داستان کیک ما که قرار بود در دهان آب شود به اینجا کشید؟ کجای کار کم گذاشتیم؟

کیک شیر را برای گذران عصرهای پاییزی امتحان کنید. دستور تهیه ساده و سریعی دارد.

بلایای آسمانی مخصوص کیک‌ خمیر

حتما یکی یا چند تا از بلایای زیر بر سر کیک بی‌نوای‌مان نازل شده است.

  • دلمان را به رسپی منبعی غیرمعتبر خوش کرده‌ایم.
  • نکات ریز پخت کیک را رعایت نکرده‌ایم.
  • چشمی مواد را اضافه و کم کرده‌ایم.
  • قالب مناسب انتخاب نکرده‌ایم.
  • حتی انتقال مواد به داخل قالب روش خاص خودش را دارد.
  • با فر، خوب تا نکرده‌ایم.
  • اصلا تست نکردیم که کیک پخته است یا نه؟

هیچ اشکالی ندارد تمام این بلایا را از نظر می‌گذرانیم تا دفعه بعدی کیک خمیر نداشته باشیم.

دلمان را به رسپی منابع غیرمعتبر خوش نکنیم

قبل از اینکه دست به کار پختن کیک شویم، رسپی را از نظر اندازه مواد و فوت‌و فن‌ها چک کنیم، وگرنه کیک خمیر روی دست‌مان می‌ماند.

دل به کار بدهیم یا کیک خمیر تحویل بگیریم

هر کیکی برای خودش شخصیت و نکات خاصی دارد. از زمان اضافه کردن مواد و نحوه مخلوط کردن‌شان تا دمای اولیه مواد و یا زمان استراحت خمیر و... مهم هستند، رعایت‌شان کنیم.

باید حواس‌مان باشد زرده، شکر و روغن کیک را با دور متوسط همزن بزنیم و گرنه کیک خمیر می‌شود. آرد را هم با لیسک با دیگر موادمان مخلوط کنیم، آرام و در یک جهت.

چشمان‌مان پیمانه خوبی نیستند

اندازه‌های عنوان شده در رسپی را دقیقا رعایت کنیم، پیمانه با پیمانه، گرم با ترازو. اگر با خودتان گفتید که اندازه تقریبی هم جواب‌گو است و کیک خمیر و بدون پفی تحویل گرفتید، گلایه نکنید.

هوا را از من بگیر، قالب مناسب را نه.

هر کیکی قالب مناسب خودش را می‌طلبد اما به طور کلی، ضخامت بیش از حد قالب، نمی‌گذارد کیک به خوبی بپزد.

در قالب‌های نازک، انتهای کیک سریع می‌سوزد اما وسط آن هنوز نپخته است.

دور قالب‌های سیلیکونی را خط بکشید، قالب استیل و نسوز بهترین انتخاب هستند، قالب آلومینیومی هم بد نیست.

در قالب‌های خرطومی، وسط کیک هم حرارت می‌بیند، کیک زودتر می‌پزد، گنبدی شکل نمی‌شود، سطح یکنواخت‌تری دارد و کیک خمیر نمی‌شود.

راستی باید حواس‌مان باشد، قالب خیلی کوچک باعث قطور شدن کیک و خام ماندن وسط آن می‌شود. ارتفاع سه تا چهار سانت برای مواد کیک استاندارد است.

انتقال دهنده خوبی هستید؟

اگر مواد کیک را یک جا داخل قالب بریزیم کیک خمیر می‌شود، ظرف حاوی مواد را حین ریختن آنها باید دور قالب بچرخانیم و با لیسک یکنواخت‌شان کنیم.

با فر صمیمی شوید

یک کیک معمولی با خمیری به ضخامت چهار سانت، چهل و پنج دقیقه زمان نیاز دارد تا بپزد، اگر فر شما در زمانی زودتر یا دیرتر کیک را می‌پزد، محاسبه کنید که دمای واقعیش چه قدر است و دمای رسپی را بر آن اساس کم و زیاد کنید.

فصل آلبالو گذشت اما می‌توانید با این دستور جادویی پای آلبالو درست کنید بدون آلبالو.

تست فراموش نشود

حتما از خلال دندان کمک بگیرید، اگر مواد به آن نچسبید، یعنی کیک پخته است، در غیر این صورت عجله باعث می‌شود کیک خمیر شود.

توپک‌های شکلاتی ستارالعیوب‌اند

بخش‌هایی از کیک را که پخته‌اند با دست خرد می‌کنیم، با مغز گردو و شکلات چیپسی ترکیب‌شان می‌کنیم، از خامه برای بهم چسباندن‌شان کمک می‌گیریم و گلوله‌شان می‌کنیم.

نیم ساعت در فریزر بمانند خودشان را می‌گیرند، می‌توانیم در شکلات آب شده فرو ببریم‌شان و با پودرهای تزیینی خوشگل‌شان کنیم.

 با کیک خمیر دسرهای قلابی درست کنیم

می‌توانیم کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانیم، فر را به دمای ۱۸۰ درجه برسانیم، خرده‌های کیک را برای ده تا بیست دقیقه در فر بگذاریم تا سوخاری شوند. مدام باید به آنها سر بزنیم تا نسوزند. بعد از اینکه سرد شدند در فریزر نگه می‌داریم تا زمانی که بخواهیم دسری با پایه بیسکوییت خرد شده درست کنیم مثل تیرامیسو و انواع چیزکیک‌ها.

بعد از کلی زحمت و صرف وقت، کیک‌تان خمیر شده است؟ غصه ندارد، برای دل خودتان یک کیک چند طعم سفارش دهید و راهکارهای این متن را برای دفعه بعدی ذخیره کنید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین