در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

با وجود کیک و شیرینی پاییزی، سرمای پاییز را حس نمی‌کنیم. دل‌مان گرم می‌شود و میز پذیرایی‌مان، رنگارنگ. ما می‌خواهیم کیک و شیرینی پاییزی به شما پیشنهاد کنیم که خوش‌مزه و هوس‌انگیزند.

کیک پاییزی

تابستان با روزهای بلندش، برای سفر و دورهمی فصلی عالی‌ست. اما پاییز که از راه می‌رسد، بازار پختن کیک و دسر داغ‌تر است. کیک و شیرینی پاییزی جان می‌دهد برای روزهای سردی که بیشتر در خانه می‌مانیم. به‌خصوص که با رسیدن سیب و کدو حلوایی، می‌توانیم سراغ مزه‌های تازه برویم.

کیک به میز صبحانه‌ی ما جان می‌دهد. میان‌وعده‌ی جذابی‌ست. کافی‌ست چند برش کیک روی میز بچینیم و یک قوری چای دم کنیم. مهمان‌ها دل‌شان نمی‌خواهد از خانه‌ی ما بروند.

خلاصه خوب است در این روزهای خنک و خوش‌رنگ، از کیک و شیرینی پاییزی غافل نشویم. ما در «کیکِ‌ خونه» برای‌تان پیشنهادهایی داریم که بوی خوشی در آشپزخانه‌تان راه بیندازید.

کیک سیب فرانسوی؛ بو و مزه رویایی

کیک و شیرینی پاییزی

شک نکنید یکی از جذاب‌ترین مدل‌های کیک و شیرینی‌ پاییزی، همین کیک سیب فرانسوی‌ست. با سیب دسرهای متنوع و جذابی می‌توانید درست کنید.

طرز تهیه کیک سیب به این ترتیب است که آرد، بیکینگ پودر و نمک را قاتی می‌کنید. در ظرف دیگری کره و شکر را حسابی با همزن برقی می‌زنید. بعد تخم‌مرغ و وانیل را اضافه می‌کنید.

مواد خشک و تر را یک جا بریزید. اما اصل ماجرا سیب پوست‌کنده است که خرد می‌کنید. سیب‌ها را در مایه کیک می‌ریزید و تمام. روی کیک را پودر قند تزئین کنید.

کوکی کدوحلوایی؛ ترد و خوشمزه

کیک و شیرینی پاییزی

کدوحلوایی درست رنگ پاییز است. نارنجی و گاهی قهوه‌ای. همان‌قدر رویایی. شاید در کشور ما کدوحلوای به‌اندازه‌ی اروپا به دسرها راه پیدا نکرده باشد. اما چند سالی‌ست که افراد بیشتری کیک و دسرهای کدوحلوایی را امتحان می‌کنند.

کوکی کدوحلوایی خیلی راحت درست می‌شود. کره و شکر قهوه‌ای را با همزن می‌زنیم. کدوحلوایی خردشده، تخم‌مرغ و زنجبیل می‌ریزیم. بعد می‌رویم سراغ کاسه‌ی بزرگی که مواد خشک را در آن قاتی کنیم.

آرد جوش شیرین، دارچین، پودر زنجبیل و نمک. بعد خشک و تر را با هم مخلوط می‌کنیم. این مواد را با قاشق روی کاغذ روغنی می‌گذاریم و حدود ۶ تا ۸ دقیقه در فر می‌پزیم.

کیک پرتقالی؛ نارنجی به رنگ پاییزی

کیک و شیرینی پاییزی

عطر و بوی کیک پرتقالی بی‌نظیر است. تخم‌مرغ، شکر و وانیل را با همزن برقی خوب مخلوط کنید. کره را هم اضافه می‌کنیم. حالا زمان اضافه شدن آرد، نمک و بیکینگ پودر است. با لیسک قاتی می‌کنیم.

آخرین مرحله، آب پرتقال و پوست رنده‌شده‌ی پرتقال وارد ماجرا می‌شوند. روی کیک را با حلقه‌های پرتقال تزیین می‌کنیم و با لیوانی قهوه جشن بو و مزه راه می‌اندازیم.

کاپ کیک کدوحلوایی شکلاتی؛ دلربا و خوشمزه

کیک و شیرینی پاییزی

کاپ کیک کدوحلوایی شکلاتی برای پذیرایی از مهمان‌ها عالی‌ست. تا آب کتری بجوشد و چای زعفرانی دم کنیم، مایه کاپ کیک هم آماده شده. در کاسه‌ی بزرگی، آرد، پودر کاکائو، بکینگ پودر، جوش شیرین، دارچین و جوز را مخلوط می‌کنیم.

کاسه‌ی دیگری برای قاتی کردن وانیل، کدوحلوایی خردشده و باترمیلک لازم داریم. و در آخرین کاسه، کره و شکر را حسابی هم می‌زنیم.

تخم‌مرغ را اضافه می‌کنیم. همه‌ی کاسه‌ها را یکی می‌کنیم. دیگر می‌ماند ریختن مایه در قالب کاپ کیک.

کاپ کیک نارنگی؛ مناسب روزهای نارنجی

کیک و شیرینی پاییزی

نارنگی میوه‌ی محبوبی‌ست. پوستش راحت کنده می‌شود. مزه‌ی ترش و شیرینش هم پرطرفدار است. چرا کاپ کیک نارنگی نپزیم؟ یکی از جذاب‌ترین مدل‌های کیک و شیرینی پاییزی است.

آرد، شکر، نمک و بیکینگ پودر را قاتی می‌کنیم. وسط آن را خالی می‌کنیم. در حفره‌ای که ساخته‌ایم، روغن، باترمیلک، وانیل و زست نارنگی می‌ریزیم. زست نارنگی، پوست نارنگی رنده شده است. وقتی یک دقیقه با همزن برقی همه را مخلوط کردیم، زرده تخم‌مرغ به آن اضافه می‌کنیم. در آخر هم آب نارنگی تازه می‌ریزیم.

به کاسه‌ی دیگری نیاز داریم. سفیده‌ی تخم‌مرغ را آن‌قدر می‌زنیم تا حسابی پف کند. کمی شکر لازم دارد. سفیده را با قاشق به بقیه‌ی مواد اضافه می‌کنیم. این کاپ‌کیک واقعا هیجان‌انگیز است.

کیک سیب و دارچین؛ دوست‌داشتنی و پرطرفدار

کیک و شیرینی پاییزی

می‌دانید بدون کدام دسر، درست‌وحسابی پاییز نمی‌شود؟ همین کیک سیب و دارچین. سیب‌ها را با احترام پوست می‌کنیم و خیلی نازک خرد می‌کنیم. اگر به آنها دارچین بزنیم، مزه‌دار و جذاب‌تر می‌شوند. تا سیب‌ها مزه بگیرند، تخم‌مرغ، وانیل و شکر را حسابی هم می‌زنیم.

شیر و روغن را اضافه می‌کنیم. نوبت آرد و بیکینگ پودر می‌رسد. مایه کیک سیب و دارچین آماده است. وقتی نصف مایه را در قالب ریختیم، یک دسته سیب روی آن می‌چینیم. بقیه‌ی مایه راهی قالب می‌شود.

روی مایه را هم با یک لایه سیب می‌پوشانیم. اگر سیب‌ها را در مایه فرو کنیم، بعد از پف کیک اثری از آنها نمی‌ماند. پس بهتر است خیلی ملایم روی مایه بچینیم. خیلی کیک خوشگلی می‌شود.

«کیکِ خونه» هم کیک و دسرهای پاییزی‌اش را آماده کرده. نکند که عکس‌ خوش‌مزه‌های هیجان‌انگیز ما را ندیده باشید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین