در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

اگر صبحانه و عصرانه‌های متنوع و رنگی‌رنگی می‌خواهید که چشم و دل‌تان را بنوازد، آن‌قدر هم چرب نباشد که تمام چابکی باقی‌مانده روزتان را بگیرد و سنگین‌تان کند، سقف کالری مجاز را هم خیلی زود رد نکند و عذاب وجدان را به جان‌تان سرازیر کند، مطلب طرز تهیه کیک شیر خانگی انتخاب خوبی برای شماست.

کیک شیر، خیلی چرب نیست و شیرینی‌اش متعادل است و دل را نمی‌زند، خیلی راحت آماده می‌شود و عطر خوشی را در فضای خانه پراکنده می‌کند.

اگر هم قصدتان پخت کیکی حرفه‌ای و زیبا با تزیینات خارق‌العاده و جزییات فراوان است، کیک شیر پایه بسیار مناسبی‌ست و خامه‌کشی روی آن خیلی راحت انجام می‌شود.

بسیاری از کیک‌هایی که فقط با دیدن‌شان حجم زیادی از خوشی و انرژی زیر پوست‌تان می‌دود و دل‌تان نمی‌آید میل‌شان کنید، با پایه کیک شیر درست شده‌اند.

فقط بیست دقیقه نیاز دارید تا مواد اولیه را آماده کنید، چهل و پنج دقیقه هم صبر می‌کنید و قدکشیدن‌شان را نظاره می‌کنید و بعد آماده‌ست که نوش‌جان کنید.

طرز تهیه کیک شیر

این مواد را سریع آماده کنید و برای شنیدن ادامه داستان آماده شوید:

آرد: دو و یک‌چهارم پیمانه
شکر: ۲۵۰ گرم
شیر یک و یک‌چهارم پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
بکینگ‌پودر دو و یک‌چهارم قاشق چای خوری
کره صد گرم
وانیل (وظیفه پراکنده ساختن عطر خوشی که وعده دادیم با همین مقدار اندک وانیل است) به مقدار بسیار کم

طرز تهیه کیک شیر بدون فر

ماجرا با آماده کردن فر شروع می‌شود

فر را از قبل و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید تا پذیرای ترکیب کیک شیر خوشمزه شود.

طرز تهیه کیک شیر ساده

شیر و کره چه طور آماده ورود به داستان می‌شوند؟

 شیر را با کره روی حرارت می‌گذاریم تا حدی کره آب شود.

طرز تهیه کیک شیر بدون تخم مرغ

تخم‌مرغ‌ها همیشه نقش اول داستان هستند

تخم‌مرغ و شکر و وانیل را در ظرفی با هم‌بزنید تا سبک شوند. یادتان باشد تخم‌مرغ‌ها برای این‌که روی صحنه بهترین خودشان باشند، باید نیم‌ساعت قبل از شروع کار از یخچال بیرون بیایند، دمای بدن‌شان با دمای محیط سازگار شود و خودشان را پیدا کنند.

اینجا بیکینگ‌پودر وارد صحنه می‌شود

زمان کمی سکوت رسیده است، تا همه در نقش‌هاشان فرو روند، هم‌زن را خاموش کنید، سپس مخلوط آرد و بیکینگ‌پودر الک شده را به مواد کم‌کم اضافه کنید.

کیک شیر افسرده می‌خواهید؟

شما به عنوان کارگردان داستان کیک شیر، فکر می‌کنید هر چه کیک تان بیشتر پف کند، وظیفه تان را بهتر انجام داده‌اید، اما برای این کار هرگز به بیکینگ پودر فشار نیاورید و از آن برای پف بیشتر، بیش از اندازه استفاده نکنید، در این صورت در کیک شیر شما منافذ بزرگی ایجاد می‌شود و زیبایی ظاهرش را ازدست می‌دهد. شما که نمی‌خواهید کیک شیر افسرده‌ای داشته باشید؟

برای پف بهتر کیک شیر، مخلوط آرد و بکینگ‌پودر را سه بار الک کنید.

به شروع داستان کیک شیر نزدیک می‌شوید

مخلوط شیر و کره را در سه مرحله، با حوصله و آرامش به موادمان اضافه می‌کنیم و با لیسک خوب می‌زنیم.

صحنه از قبل آماده‌ست

قالب را در فر که از بیست دقیقه قبل روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده‌اید، برای مدت ۴۵ دقیقه قرار می‌دهید، چهل و پنج دقیقه از هنرنمایی‌شان لذت ببرید. در بیست دقیقه اول نمایش به هیچ‌وجه در فر را باز نکنید، بسته به فر شما ممکن است زمان پخت بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول بکشد.

طرز تهیه کیک شیر سبک

خلال‌دندان جادویی به کمک‌تان می‌آید

برای این که مطمئن شوید، کیک شیرمغز‌پخت شده و یا فقط لبه‌های آن پخته است، بعد از دقیقه سی‌اُم، می‌توانید خلال‌ دندانی را به وسط کیک فرو کنید، اگر خلال دندان تمیز و سربلند بیرون آمد یعنی کیک پخته است.

صحنه پایانی

کیک شیر را بلافاصله پس از خارج کردن از فر، از قالب جدا کنید، آرایش این صحنه کاملا طبق سلیقه و خلاقیت شما جلو می‌رود. به هر شکلی که دوست دارید، برش بزنید، در ظرف زیبایی بچینید، با شیرداغ، قهوه، چای و یا حتی نوشیدنی‌های خنک سرو کنید. در این مطلب به طرز تهیه کیک شیر خانگی پرداختیم. برای تزیینات کیک و ایده گرفتن‌ می‌توانید به دستورات دیگر کیک‌ها در وبسایت کیک خونه مراجعه کنید.

راستی، این ترکیب بی‌نظیر، با بافتی لطیف، می‌تواند برای ۶ تماشاچی مشتاق و منتظر کافی باشد.

طرز تهیه کیک شیر خانگی

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین